Nicușor Dan demarează în forță campania pentru un nou mandat la Primăria Generală a Capitalei. La ultima sa postare de pe Facebook, acesta a primit comentarii de susținere din partea „fanilor”, care sunt nimeni alții decât utilizatori falși, ce par a fi troli plătiți pentru a crește popularitatea edilului.
Primarul General al Capitalei a făcut o postare pe Facebook în care anunța restructurarea liniei de autobuz 203, care circula până acum între cartierul Greenfield și Piața Presei Libere. De sâmbătă, linia va face un salt până la Piața Victoriei, o veste care pare să fie o scrisoare de intenție subtilă pentru un nou mandat.
Primarul a fost felicitat pentru îmbunătățirea liniei de mijloc de transport în comun. Însă felicitările nu au venit din partea bucureștenilor, nici măcar din partea românilor. La o analiză atentă a interacțiunilor la postarea edilului general, se dezvăluie o surpriză interesantă și bănuitoare deopotrivă: „fanii” provin din America și au poze de profil ale unor persoane atractive, pentru captivarea atenției.
Persoane cu numele „Laura C. Bryan”, „Diana Thompson” sau „Kimberly Carter” îi comentează primarului mesaje de tipul „Asta înseamnă un primar gospodar!”, „Meriti 100 de mandate, vei avea votul meu 4ever!” sau „Jos palaria pentru Nicusor Dan!”.
Alte comentarii de adulație îi transmit lui Nicușor că… vorbele sunt prea puține pentru a-și exprima admirația față de el.
Trolii cu misiune electorală sau cumpărarea de „popularitate” este o metodă des folosită, în special în campaniile electorale. Se pare că Nicușor Dan nu face notă discordantă de la astfel de practici, și a decis să investeacă în „capital electoral” virtual, pentru a-și crește popularitatea. Evident, persoanele ce stau în spatele userilor nu există, întrucât conturile sunt generate automat de diferite programe care fabrică ferme de troli. Pozele de profil asociate conturilor sunt ale unor modele sau ale unor persoane atractive, menite să captiveze atenția altor citiori și să creeze trafic pe pagina oficială de socializare a edilului.
Ieri, PNL a anunțat că nu va mai susține candidatura lui Nicușor Dan la Primăria Capitalei, iar pe 25 ianuarie partidul a lansat campania online „Ce-ai făcut, Nicușor?” cu scopul de a afla direct de la cetățeni dacă actualul edil al Capitalei merită un al doilea mandat.